src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Svar På Frågorna (Sista Delen)...

 

När jag startade denna Frågestund, så sa jag...
"De bästa och roliga,knasiga får en länkning!
(Det går också bra att fråga Grimgoth något)"

Det skulle alltså ha öppnat upp för att länka flera av er som ställde frågor för jag är overhört tacksam för dom alla, men jag gjorde inte så. (Suget fanns också)
För det fanns en som lyste igenom, dessa frågor var också ställda direkt till Grimgoth och på ett sådant nyfiket och bra sätt.
Med denna följde också en till... Men det är inte bara därför jag valde denne bloggare för länken utan för att kanske en gång för alla låta mig presentera Grimgoth.

ILoveMandy

Varifrån kommer namnet grimgoth? VEM är grimgoth? Jag kanske är en dålig läsare som missat detta. Men svara!

Captain Awesome

Jag har alltid undrat litegrann (då jag inte följt dig så länge) vart faa-aan denna lille arge man vid namn, Grimgoth, kom ifrån? Ett alter ego? En extra personlighet?

Jag gillar konceptet av det, att en svartvit liten gubbe som vid spontana tillfällen river väggar, spiller ut öl med vilje och skriker sig hes i bästa Brian Johnson-stil när han inte får som han vill...

Hur kom det fram?! Eller var det bara som en blixt från klar himmel som denna lilla förbannade mannen äntrade ditt liv?

Och isf, vem är "Grimgoth" Vad står han för? Varför är han så arg (hm... iof är han ju en hårdrockare och rebell... Glöm den sista frågan)?! ;D Eller är det lite som slipknots masker, att det bara blev en "förläning av ens personlighet" att du valde detta?!

Nu vill jag ha svar!

Först måste jag säga att ni inte alls är dåliga läsare för det är inte så ofta jag kört Grimgoth och berättelsen om denne lilla man som är mitt alterego, dock har jag gjort det på senare tid då jag skapade en frågestund för honom och det var då tanken att det skulle få honom i mer fokus och utrymme, men intresset var svalt och till slut var det bara en som vågade och tog chansen.

Detta blir en bra inledning för er för att fortsätta historien.
Förstår din tanke där med att han skulle vara en liten arg man, men det är han inte så ofta, han blir bara lite frustrerad när saker inte går hans väg, och efter som han så länge hade levt i dom mörkaste hörnen av världen skyddad från omvärlden då jag övertala han till tidigare nämnda frågestund så vart det ju lite fel och han trodde på fullaste allvar att ingen brydde sig om honom.
Det var givetviss ett stort osäkert kliv för honom att ta så jag förstår han.

Att han sedan är ett alterego är sant.
Och efter som jag personligen figurerat på nätet sedan 1997 så behövde jag ett nickname, och valet kan ni säkert räkna ut, det var även där vi skulle börja vår långa och spännande resa genom livet, dock inte alls i samma skala som nu, för när jag starta denna blogg så hitta jag gubben som idag är Grimgoth och visste att han var perfekt för uppdraget att axla Grimgoth´s personifiering online, det var även då för första gången jag kunde sätta fingret på vem han varit i alla dessa år.
 
En extra personlighet skulle jag inte vilja säga att han är utan han är jag mer eller mindre och han bor i mitt huvud och jag lider inte av schizofreni.
Men ofta när jag tänker tillbaka så har jag nog alltid haft någon med mig genom livet som guidat mig och visat vägen på något sätt, detta vill jag idag tro alltid varit denna Grimgoth, kalla det min musa, min djävul på axeln, drivkraften eller bara vän.

Man kan också säga att vi alltid varit en "underdog" som kämpat mot det tillsynes omöjliga i livet, men vi ger oss ta mig fan aldrig.
Ju mer du förnedrar och kastar ditt hat på oss, ju starkare och farligare blir vi, som en svart moln i en storm växer vi oss bara större.

"Jag gillar konceptet av det, att en svartvit liten gubbe som vid spontana tillfällen river väggar, spiller ut öl med vilje och skriker sig hes i bästa Brian Johnson-stil när han inte får som han vill..."

Visst har det varit på detta viset med, men som jag sa tidigare, frustration och otålighet är något vi bägge besitter så då blir det lite "over the top" i bland, men så är det väl med mer eller mindre alla människor får man hoppas, den tänkande människan verkar tillsynes vara en utdöende art och detta har vi länge sett utan aktion eller åtgärd och dag ut och dag in sitter vi bara och tittar på och väntar på det oundvikliga armageddon.

En blixt från en klar himmel vart det med andra ord den dagen när jag satte mig här hemma för att dra igång denna bloggen ledd och driven av mig och Grimgoth, det är nog en dag jag aldrig glömmer, men man får aldrig missta sig för precis som när man skapar en klon så kan denne vilja ta över ditt liv, men vi har som tur är aldrig haft eller upplevt detta utan lever i en liten symios och ibland är han borta flera dagar eller veckor för att sedan komma hem.
Jag ställer aldrig frågorna vart han varit eller gjort.

Vad han står för (även om du ville stryka denna fråga) är en bra sådan.
Han står för hårdrock och är lite av en rebell precis som du säger, det är nog jag med.
Vi vill förändra och påverka i den mån det går och vi är inte rädda för att i frågasätta och bryta ner frågorna till molekyl nivå, upplysa och tipsa är nog andra mål vi hoppas kunna nå.
Sen får man aldrig glömma den tillsynses oändliga kamp mot dessa "rosa mode bloggar" som får 100% upphypning och uppmärksamhet hela tiden på denna "underbara" portal som jag bloggar på.

Att dom väljer att blicka åt det andra hållet och förneka den odödliga kultur som vi lever i är en skam och skymf, det är ju inte liksom så att det bara finns en hårdrockare där ute som valt att t.ex blogga.
Och det är inte heller något nytt fenomen som pågår, även om vår älskade hårdrock kanske blivit lite mer rumsren och folklig, detta bevisas nog när H&M samt Dressman gör "rockiga kläder".
Revolution krävs och vi väntar alla på att vi ska resa oss och storma för att ta över fortet, slagen kanske dom vinner, men kriget kommer det bara finnas en segrare i och det är vi.

Förläningning av min personlighet kanske det också blivit men jag är inte säker för jag har nog alltid varit så här och det blir genast lite svårt att förklara här.
Och jag valde nog aldrig Grimgoth, han valde mig.

Avslutningsviss får man nog som bloggare också påminna sig om denna bild.

 

Hoppas nu att jag rett ut dom flesta frågetecknen till utropstecken, och är det något någon mer önskar att veta eller fråga så är ni alltid välkommna.

Lillasyster - Hårdrock

Denna tycker jag är och förblir vår kampsång och nationalsång, när ni hör den på fälten innan vi ska inta kriget kommer det vara en stor dag, det kommer vara en ära att får ta del av detta och krossa vårt "rosa" motstånd.

Upp till kamp bröder och systar, ty tiden äro kommen...

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Sv. Ja, det är inte alls fel. Var tvungen att passa på när vi var lediga halva dagen annars är det ju kneg och skola så dags.



Ha de bra! \m/

2011-02-27 @ 12:51:54
URL: http://kreem.blogg.se/
Postat av: Johanna

naw, men du är för snäll :)

Fick du inga personliga frågor? :P

2011-02-27 @ 12:54:29
URL: http://jajja1.blogg.se/
Postat av: Liie

tackar för tipsen! vågar dock inte lita på att den är gratis på den där knepiga sidan, och den på microsoftsidan verkar inte vara samma.. men tack ändå :)

2011-02-27 @ 17:04:54
URL: http://liie.se
Postat av: Captain Awesome

Awesome dude. Pure awesomeness! :) Tackar för tid och ork att svara på alla mina små funderingar kring "Grimgoth" och allt han är och står för.



Stay true. Stay awesome, as I always say! ;)

2011-02-27 @ 19:41:06
URL: http://captainawesome.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn