src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Chicks Of Metal XV...

 

På vilket bättre sätt kan vi inte börja September månad med?
Precis, det är ännu en gång hög tid för "Chicks Of Metal" och lyfta fram dessa underbara och undersköna tjejer på vår metalscen!

För den som har hängt med under seriens gång vet att den kommer i fem delar per episod.
Och nu har vi kommit till den sista för denna gång.
Sedan jag startade denna nya härliga serie 2009-10-07 så har det varit ganska roligt att även fortsätta den.
Dock har detta ännu en gång svalnat för mig, det är inte brist på material.
Snarare tvärtom, men jag kanske inte brinner för denna serie så som förr.

Ännu en gång är jag väldigt osäker på om jag ska fortsätta med den i framtiden, detta kan mycket möjligt bli den sista ever!
Vill någon ta över serien för sin egen blogg och upplägg så är ni mer än välkommna!
Meddela gärna mig också så premotar jag för den så klart!!

Nu kör vi igång denna "Chicks Of Metal".

 Namn: Ace Harper.
Band: Darling Stilettos.
Instrument: Sång. 
Övrigt: Tyvär hittade jag inte så jätte mycket info om denna tjej, men det jag vet är att hon spelar i bandet Darling Stilettos, har du mer info eller liknande om henne välkomnas detta.

 Namn: Floor Jansen.
Band: After Forever och ReVamp.
Instrument: Sång. 
Övrigt: Denna dam är nederlänsk och har faktiskt samma födelsedag som jag, dock är året ett annat.
Spelat förr i bandet After Forever som las ner 2009 och nu mer frontar hon bandet ReVamp.

 Namn: Patti Smith.
Band: Patti Smith Group.
Instrument: Sång.
Övrigt: Hon är en amerikansk rockmusiker, sångerska, låtskrivare och poet och hennes mest kända låtar är nog "Because the Night", "Rock and Roll Nigger" och "Gloria".
Hon är mycket inflytelserik inom rockmusiken, inte minst för den tidiga punken.
Den 3 maj 2011 offentliggjordes att Patti Smith får Polarpriset 2011.
(Vinnarna tog emot priset ur kungens hand den 30 Augusti 2011.)

 Namn: Tairrie B. Murphy.
Band: Tura Satana, My Ruin och The LVRS.
Instrument: Sång.
Övrigt: Hon började sin musikkarriär som en del av den kvinnliga dansgruppen Bardeux och har sedan haft lite av en solokarriär, nu mer sjunger hon i gruppen My Ruin och är även gift med Mick Murphy som är gitarrist i bandet.

 Namn: Terri Nunn.
Band: Berlin och The Sisters of Mercy.
Instrument: Sång.
Övrigt: Hon gick med i techno-pop-bandet Berlin 1978 men tillfälligt lämnade bandet följande år för att driva en skådespelarkarriär. Senare återgick hon till gruppen men har också syns en hel del i 70 - 80-tals serier.
Runt 1990 sjöng och lite back-up sång för gruppen The Sisters of Mercy samt även gjort lite sologrejer.
Det sammanfattar nog ganska bra av hennes karriär.

Vilken/vilka vart din favorit?

Cheers!!

Kommentarer
Postat av: Stones

Patti Smith såklart, inte så mycket metal men hon är iallafall the godmother of punk!

2011-09-01 @ 22:33:48
URL: http://tuneoftheday.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn