src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

Inför Sweden Rock...

 

Då var det dags för mitt "Inför Sweden Rock" inlägg.
Efter som jag troligen åka ner imorgon Onsdag, allt är planerat och packat.
Så hur ser planeringen ut, vad ska jag ha med mig och vilka band kommer jag försöka se?
Allt får du reda på i detta inlägg.

Packning:
2-3 T-shirts (var en på mig)
2 Långärmade tröjor (En på mig)
Jeans (På mig)
Tält, sovsäck och liggunderlag.
Digitalkamera och extra batteri.
Öronproppar (2par)
Solglasögon.
Skinnjacka.
2 Plattor öl.
Väska.
Spelschema.
(Samt andra bra att ha prylar)

Vädret:
Detta kan man inte styra över så klart så hoppas på så lite regn som möjligt och mycket sol.
Kolla vädret på yr.no och det verkar helt okej, har man överlevt Sonisphere (DELII) så överlever man allt!
Dock kan man väl bomba molnen med kemikalier som Ryssarna och andra gör vid stora evenemang, så har man solgaranti?

Inplanerade band och spelschemat:
 Ladda ner spelschemat här. (Funkar perfekt till ett A4)

Onsdagen är nog den mest lugna dagen så den går åt till att slå upp tält och dricka öl samt att kolla in området och VIP området.
Några band kommer jag så klart kolla in samt kolla in signeringstillfället med Entombed.

Onsdag:
22:30-23:45: ENTOMBED (S)
00:00-02:00: EDGUY (Ger)

Torsdagen blir lite värre då det finns fler band som jag vill se och ska försöka se, en del av banden krockar också så där får man se hur det blir helt enkelt.
Dee Snider har också denna dag signeringstillfälle, hoppas på att vara där.

Torsdag:
12:00-13:15: IMPERIAL STATE ELECTRIC (S) - Kommer bara se första kvarten, risken är att jag fastnar.
12:15-13:15: EXCITER (CAN) - Här får jag inte fastna på ISE.
13:30-14:45: 10CC (UK)
15:00-16:15: EXODUS (US) - Här spelar också Danko Jones på en annan scen men jag har sett han så jag kommer satsa på detta.
16:30-18:00: NIGHT RANGER (US)
17:30-18:30: RIVAL SONS (US)
18:15-19:45: STEEL PANTHER (US) - Här kan det lika gärna bli att jag dricker öl och minglar istället.
18:15-19:45: SEPULTURA (BRA) - Här kan det lika gärna bli att jag dricker öl och minglar istället.
20:15-21:30: GRAVEYARD (S)
21:45-23:15: SEBASTIAN BACH (US)- Här är det svårt val, men jag har sett han och troligen blir det Dimmu Borgir istället.
21:45-23:15: DIMMU BORGIR (NO)- Imponerar dom inte så drar jag till Sebbe i stället.
00:00-01:30: DARK FUNERAL (S)- Ska bli kul och se dom med den nya sångaren.

Fredagen känns mer lugn och inte så mycket krockar eller annat.
Denna dag blir en bra dag.
Blue Öyster Cult och Pentagram har signeringstillfällen.

Fredag:
13:30-14:45: AXEL RUDI PELL (D)- Missa han förra året så nu jävlar.
15:00-16:15: GAMMA RAY (Ger)- Finns det inget bättre att göra så kommer jag kolla.
15:45-17:00: AXE (US)
16:30-18:00: BLUE ÖYSTER CULT (US)- Har dom kört "Don´t fear the reaper" drar jag till TOPT.
17:30-18:30: TYGERS OF PAN TANG (UK)
18:15-19:45: UGLY KID JOE (US)- Här kan det bli mingel och öl istället.
20:15-21:30: PENTAGRAM (US)
21:45-23:15: MOTÖRHEAD (UK)- Försök att få mig att missa detta.
23:30-02:00: TWISTED SISTER (US)- Här kommer jag ha ståpäls.

Lördagen börjar med en grym krock då jag vill se bägge, här får det bli som det blir.
Annars kommer dagen flyta på och vara bra trotts en del andra krockar.
Crucified Barbara har signeringstillfälle.

Lördag:
12:00-13:15: GIRLSCHOOL (UK)- Fan vilken illa krock!
12:15-13:15: HELL (UK)- Fan vilken illa krock!
13:45-14:45: BONAFIDE (S)- Här kommer vi ha "The Crash get together"
15:00-16:15: ELECTRIC BOYS (S)
17:30-18:30: NATIONALTEATERN (S)- Börjar här för att sedan ta CB och sedan försöka se slutet av Slaughter. Får klona mig själv. (Nationalteatern kommer jag se, sen vill jag se Crucified Barbara)
18:15-19:45: SLAUGHTER (US)
18:30-19:30: CRUCIFIED BARBARA (S)
20:00-21:30: LYNYRD SKYNYRD (US)
21:45-23:15: SLADE (UK)
23:30-02:00: MÖTLEY CRÜE (US)- Imponerar dom inte så går jag till CC eller minglar.
00:00-01:30: CANNIBAL CORPSE (US)- Imponerar dom inte så blir det mingel.

Det är ett tajt schema som ni märker, och sedan ska jag försöka hinna träffa folk samt hänga på V.I.P Området.
Men allt kommer säkert bli bra (eller inte), är ju första året jag har ackreditering och hoppas kunna bjuda på något "extra".

Så fort man landat hemma igen och återhämtat sig kan du räkna med bilder och rapporter från Sweden Rock.
Vi ses väl??!!

Cheers!!
Trackback









Pokerstars


Pokerstars


Pokerstars VIP Sida


The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


Festivalphoto.

Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


Rockmässan.se


Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









Translate My Blog








Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
Black Barrel Smoke
Mia Klose
Godhate
Jungle Rot
The Generals

Till Sheriilyn