src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js">
Min Banner

En Annan Variant En Mindre Variant Bloglovin Ikon

2år Med Grimgoth...

"There's a man that I used to know
And sometimes he still visits with me
When it's late and the alcohol's glow
Is nearly gone
And it's time to awaken
"

 

Idag fyller min blogg hela 2år, fan vad tiden går fort.
Men framför allt vilken resa det har varit!

Så vad har hänt mig och bloggen detta året?
En hel del faktiskt, ska försöka ta upp allt roligt och annat tänkbart så klart i detta inlägg, kanske inte det lättaste?

Det är med andra ord dags att stiga på och ta plats i en tidskapsel så åker vi nu på en ganska unik tidsresa med Grimgoth - Den stolta två-åringen!

Då börjar vi resan den 2010-01-07 för att sakta gå framåt till nu-tid.
Detta kommer också bli den störta djupdykningen i bloggens historia.
(Hoppas ni orkar läsa igenom den med)


  • Jag berättar lite om Kiss låten Anyway You Slice It...
  • Välj ditt favoritband och svara endast med deras titlar.
  • Jag är med i tidningen Östgöta Correspondenten.
  • Blir utmanad att besvara en del frågor.
  • Jag blir veckans blogg hos muzicforlife. (Till hennes blogg)
  • Drar ut på en kväll som The Crash håller i. 
  • Är lite lätt hatisk mot Alla Hjärtans Dag.
  • 2010-02-13 firar bloggen 666 inlägg.
  • Jag och Kevin går på utställningen Kiss - Mer Än Bara Smink...
  • Faktum är att Hårdrockare Är Intelligentare.
  • Jag tycker att bloggerskan Heyli gör ett bra jobb.
  • Är och kollar Scar Symmetry På Skandiateatern...
  • Jag berättar lite mer och frågar om gruppen Crash Diet.
  • Stödjer Slipsens blogg.
  • Även vi stadsbor får uppleva lite Mitt I Naturen.
  • Kör en "Vinter VS Sommar" inlägg, ganska passande även nu.
  • Jag är även lite av en serienörd.
  • En av mina perfekta dagar.
  • Visar upp Jollyrockets (tyvärr är denna krog nu nerlagd).
  • Jag inbillar mig själv att jag äntligen ska tag i "Project Bokhylla" och andra gången.
  • April, April...
  • Vad gjorde du på påsken?
  • Besöker krogen Harry B. James och igen.
  • Stödjer Maryrotten.
  • Stödjer Rockzter. (Tror dom mer eller mindre lagt ner nu?)
  • Shoppar loss lite på Ö&B.
  • Avslöjar att jag håller på Djurgården.
  • Nästa TV Succé?...
  • Avslöjar att Rockmerch är min sammarbetspartner.
  • The Grimgoth Look och igen.
  • Vinner visst en tävling.
  • Jag besöker Jollyrockets och igen (tyvärr är denna krog nu nerlagd).
  • The NEW Grimgoth Look.
  • Bilder från en härlig helg.
  • 2010-06-29 firar bloggen 1000 inlägg.
  • Grimgoth på balkongen.
  • Berättar om en Armageddon chans.
  • Fira Bruce Dickinson På Sonisphere...
  • Det lyckades.
  • Kungsträdgården inför Sonisphere.
  • Första delen av kort från Sonisphere.
  • Andra delen av kort från Sonisphere.
  • Augustifesten fotas och igen.
  • Jag får ett spännande paket.
  • Crusing I Norrköping.
  • Jag vinner en tävling.
  • Visar upp lite kort och igen.
  • Frantic Amber Intervju...
  • Vid sidan av min blogg så börjar jag skriva för Getmetal.com.
  • Jag har shoppat lite igen.
  • "Min" gamla katt Belsepub dör och Belsepubdagen införs.
  • Promenad Runt Strömmen...
  • Vad ska man ha Vinterkläder till?
  • Tidsinställda Inlägg På Blogg.se...
  • Motörhead´s Ace Of Spades I Ny Version...
  • Redo för Sabaton På Flygeln som gav mig ett minne för livet.
  • INTERVJU – Joakim Brodén, Sabaton...
  • Grimgoth On Facebook...
  • Jag skapar "666 Blogger Award..."
  • Är och kollar in De Lyckliga Kompisarna.
  • 2010-12-03 firar bloggen 1500 Inlägg.
  • Jag är Redo för Avantasia och sedan visar jag korten därifrån.
  • Grimgoth är singel.
  • Q&A Award...


  • Förutom allt detta roliga har det tyvärr varit ett tungt år för oss rockers då vi misst några av våra rockgudar, här är några av dom. (Även utanför musikens värld miste vi hjältar.)

     
    Corey Haim...
    Malcolm McLaren...
    Peter Steele...
    Ronny James Dio...
    Heaven And Hell Ställer In Sonisphere...
    Till Minne Av Dio...
    Paul Gray...
    Rock-Olga...
    Steve Lee...
    Martin Ljung...
    Leslie Nielsen...

    Hur går man vidare efter detta tunga?
    Jag brukar rekomendera att göra något kul och det ska jag ta upp nu.
    Detta kanske är det bästa med att faktiskt blogga enligt mig, det jag pratar om är när andra bloggare och liknande uppskattar det man gör och det är då man orkar fortsätta och kämpa vidare.


    Jag sitter med i Slipsens panel i flera delar, Del I, Del II, Del III, Del IIII.
    Den 25 Mars 2010 hamnar jag på Blogg.se startsidan.
    Metal Bloggen skriver lite kort om min blogg.
    Maryrotten gör ett maskerad tema som jag valt.
    Samma Maryrotten blir glad för jag nämnde henne i min blogg samt senare så vinner hon min Crucified Barbara Tävling.
    Den 22 April 2010 kommer jag på startsidan igen, denna gång med ett Hårdrocks budskap.
    Ocensurerat skriver lite kort om mig.
    Mary Raven Gillar mitt initiativ ang. hylla Bruce på Sonisphere.
    En kortare intervju på Slipsens blogg.
    Mary Raven tackar för att jag intervjuade Frantic Amber och lägger ut det via deras Myspace också.
    Metal Bloggen tar upp mig som "Blogg I Fokus".
    Ereshkigal tackar för jag tog med henne där.
    Captain Awsome har med mig som "Veckans Check In".
    NH Bloggen tycker att min blogg är "ett måste". 
    Blabbermouth tar med "min nyhet".

    Förutom detta har jag också haft turen att en del band valt att sponra bloggen så jag kunnat anordnat tävlingar och kanske ibland lite annat skoj.
    Detta är jag overhört tacksam för så klart.


    Crucified Barbara
    Sabaton som jag gjorde en Track By Track med.
    Lion Share
    Decadence och det är en pågående tävling as we speak.

    Nu är det hög tid för lite nörderi när den är som bäst, här får du veta det mesta om det som kan pågå i ridåerna när natten faller på och Grimgoth går omkring och inspekterar.


    Kategorin "Bildlekande" har gjorts i 20 delar och i den presenteras lite saker som jag gjort i Photoshop, men även när jag nu nyligen fick hjälp att förnya bloggens utseende.

    Den 07 Oktober 2009 startade jag kategorin "Chicks Of Metal" som gick i fem delar tills den 19 December.

    Den 18 Oktober 2010 fick "Chicks Of Metal" en ny start i yttligare fem delar till den 06 Januari då den ännu en gång får vila på obestämnd tid.

    Den 23 Maj 2009 gick startskotten för "Coverama" då i hela 10 delar och den finns ännu kvar, nu mer i Suprise form och gått i 7 delar.

    Den 24 Mars 2009 tjuvstartade "Filmspecial" men vart det den är idag först den 30 Mars (06 April) beroende på hur man ser på det hela, många delar har det blivit och den har tyvärr fått stå lite i skuggan ett tag.

    "Fredagstema" är en lite nyare grej som jag startade den 23 April 2010 och den har fått hela 33 delar, och mer lär det bli.

    "Smiling Like A Killer" är också en lite nyare sak som fått sin födelse här på bloggen, 17 Februari för att vara exakt och redan har det hunnits med 10 Seriemördare, försöker att alltid släppa ett nytt inlägg den 17:e varje månad.

    "Specialinlägg" som är lite av en favorit att göra hos mig fick se dagens ljus den 27 Augusti 2009 och hela nio tunga ämnen har avverkas, redan nu kan jag avslöja att jag har ännu ett på gång.

    "Tävlingar" har det varit på bloggen med och tack vare Rockmerch har det blivit lite mer populärt, 12 tävlingar har det varit och mer hoppas jag på att kunna fixa.

    Visste ni att 8,41 % hittar in på min blogg på sökordet Grimgoth?
    Det är ungefär 81 st och kollar man på ordet Dregen så är det 15,06 % (145st) det får man väl ta som en komplimang?

    Precis som siffran 93,09 % nya besök, hoppas att dessa återkommer med så klart.

    Dessa siffor är då baserade på perioden 25 Dec 2009 - 24 Jan 2010.

    Sen om man kollar på Bloglovin prenumeranter så startade jag året med undefär 75 - 76 st för att runt den 18 Januari 2011 tappa ner till dagens 71, ett fenomen som jag fortfarande inte förstår mig på då jag inte förändrat min blogg så mycket (?) och som jag även kallar "den stora bloglovin krisen".

    Tips till alla bloggare:
    Ge aldrig upp.
    Gör/skriv om det du brinner för.
    Var inte rädd för att maila och fråga folk om olika saker.
    Kommentera mycket, stöd och hjälp andra bloggare (stora som små).
    Var alltid trevlig i ditt bemötande.
    Hitta på roliga och udda event via bloggen.
    Ha mål och delmål som du jobbar för hela tiden.

    Finns säkert mer saker men det bästa jag kan komma på som sammarfattar är:
    "Finns det en vilja så finns det en väg".

    Jag som Bloggare.
    Generellt som bloggare tror jag att jag blivit bättre och mer frikvent och nischad även om mycket skett omedvetet och bara halkat in på dessa spåren.
    Nyskapandet och ideér har det också utvecklas och genomförts så klart och givetviss brinner jag lika mycket för det nu som förr.

    Även om jag i en del av mitt liv hamnde i en stor tristess och funderade för första gången på att lägga ner bloggen på allvar, det visade dig i ett inlägg som jag vet inte hur många läste och tog på allvar.
    Men efter detta inlägg la jag mig i soffan och funderade om hur mitt beslut skulle falla.
    Detta kallar jag "den största bloggkrisen" (Killing The Beast).

    Redan dagen efter var jag tillbaka här för det var så jag var tvungen att göra och hade beslutat mig för, lite "Do Or Die".
    Ångrar jag mig?
    Nej, inte nu.

    Då kanske det var annat, och jag är glad över att jag inte slutade faktiskt.
    För vem annars skulle ha skrivit detta "2års inlägg"?

    Innan jag avslutar detta långa och kanske krångliga inlägg vill jag passa på att redan nu avslöja att jag bjudit in andra bloggare som ska få fortsätta mitt firande av denna stora dag, detta kommer dom närmaste dagarna nu så klart så jag kan ta en "omedveten" paus.
    Det är lite av en tradition här på min blogg att göra på detta viset då det skedde förra året med.

    Detta är ett grymt bra sätt för dig som bloggare också att ta reda på vad folk och läsare tycker och hur dom uppfattar dig och din blogg, rekomenderas med andra ord.

    Sist men inte minst!

    Stort jävla tack till alla er som besöker,kommenterar,följer och stödjer mig och min blogg.
    Utan er skulle den inte existera så som den gör nu!
    Ni är guld värda!

    Och om ni vill och orkar så får ni gärna komma med förslag och era bästa minnen av/med Grimgoth!
    Avslutar med dom klassiska orden "To those i haven´t writen a word to, you are not forgotten".

    Cheers!!

    Kommentarer
    Postat av: Last Exit

    Impad... snacka om att dyka ner och gräva och rota i sin egen garderob! Grattis till 2 åringen

    2011-01-25 @ 18:24:12
    URL: http://lastexittonowhere.blogg.se/
    Postat av: anake

    Tack för det här året. Ser fram emot nästa ;)

    2011-01-25 @ 18:43:58
    Postat av: Mr.MASA

    Grattis på tvåårsdagen!! Det är alltid ett enormt nöje att läsa din blogg, så må det bli i alla fall två år till! :-D



    Cheers!

    2011-01-25 @ 18:45:07
    URL: http://masa91.blogg.se/
    Postat av: Grimgoth

    Mr. Masa:

    Tack och detsamma!

    Och några år till blir det nog kanske?!



    Anake:

    Tackar.



    Last Exit:

    Tack, och ja man har ju en del skelett i garderoben.

    2011-01-25 @ 19:22:56
    URL: http://grimgoth.blogg.se/
    Postat av: Derru...

    Grattis!!! :D Riktigt trevligt inlägg, och ser fram emot ytterliggare några år! ;D

    2011-01-25 @ 19:27:32
    URL: http://web.me.com/alteaspjuth
    Postat av: Grimgoth

    Derru:

    Tack som fan själv!

    2011-01-25 @ 19:28:26
    URL: http://grimgoth.blogg.se/
    Postat av: Heyli

    coolt att de redan gått två år! tyckte de va nyss du skrev ettårsinlägget :) grattis i alla fall till två år!

    2011-01-25 @ 19:32:12
    URL: http://heyli.blogg.se/
    Postat av: Grimgoth

    Heyli:

    Håller med dig, tiden går fort när man har roligt.

    Det var en riktig trevlig tur på "the memory lane" också.

    2011-01-25 @ 19:35:56
    URL: http://grimgoth.blogg.se/
    Postat av: Vanadesse.

    Gratulerar på den stora dagen då!

    2011-01-25 @ 19:36:44
    URL: http://vanadesse.blogg.se/
    Postat av: Grimgoth

    Vanadesse:

    Tack som fan ska du ha!

    2011-01-25 @ 19:40:35
    URL: http://grimgoth.blogg.se/
    Postat av: Annely

    GRATTIS TILL BLOGGEN! ;)



    Sv: Tack som fän, hörru!

    2011-01-25 @ 19:59:19
    URL: http://ereshkigal.webblogg.se/
    Postat av: Heyli

    ja eller hur de ska va stilrent! klarar inte av plotter och massa olika färger och småsaker överallt, sånt gör mig stressad :p

    2011-01-25 @ 20:03:31
    URL: http://heyli.blogg.se/
    Postat av: Fred

    Grattis, grymt bra jobbat dude!

    2011-01-25 @ 20:40:10
    URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
    Postat av: Clementina

    Grattizzz då herrn! :)

    Schuuuuuu....vilket låååångt inlägg, en halv uppsats nästan ju.

    2011-01-25 @ 20:44:52
    Postat av: Stone

    Grattis till två år, shit vad mycket du har hunnit med.

    Är mycket imponerad!

    Well done and keep it up!

    2011-01-25 @ 21:27:50
    URL: http://tuneoftheday.blogspot.com
    Postat av: CrimsonAnna

    Jag gillade Chicks in Metal serien-den var grymt bra. Annars gillar jag blandningen-och jag läser oftare än du tror. Jag är bara sjukt dåligt på att kommentera.

    2011-01-25 @ 21:35:53
    URL: http://metalanna.blogspot.com
    Postat av: Grimgoth

    CrimsonAnna:

    Tack, det låter bra och "Chicks Of Metal" lär återkomma.



    Stone, Clementina och Fred:

    Tack ska ni också ha så klart!

    2011-01-25 @ 22:21:59
    URL: http://grimgoth.blogg.se/
    Postat av: Johanna

    sv; det kommer massa mer sånt ;D

    2011-01-26 @ 09:13:11
    URL: http://jajja1.blogg.se/
    Postat av: Art By Tina/Tina Axelsson

    Man kan väl säga att "jag" lyser mer igenom i vårt hem än vad sambon gör - han har dock beslutsrätt över alla tekniska prylar och vardagsrummet. Teknik intresserar mig måttligt så det är jag rätt glad över att slippa. Folk som kommer hem till oss brukar tycka om vårt personliga och färgstarka hem, fast skulel förmodligen inte vilja ha det så själva. Men huvudsaken är ju ändå att vi trivs=)

    2011-01-26 @ 09:47:20
    URL: http://trueborn.blogg.se/
    Postat av: Den Lekande Människan

    Grattis till 2-åringen! :-D

    2011-01-26 @ 11:54:07
    URL: http://www.denlekandemanniskan.com
    Postat av: Elin | Morbid Outlook

    Sv: Härligt!

    2011-01-26 @ 13:45:22
    URL: http://morbidoutlook.blogg.se/
    Postat av: VERONICA

    Ph vad kul med jubileum :D bra jobbat

    2011-01-26 @ 15:57:48
    URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
    Postat av: Mary Raven

    Supergrattis!! :-D

    2011-01-26 @ 23:54:40
    URL: http://maryraven.blogg.se/
    Postat av: Grodan

    Måste säga att jag blir lite pepp på att fortsätta blogga när jag läser detta. Men, vi får väl se hur det blir. :)

    2011-01-28 @ 12:22:41
    URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
    Postat av: Flickvall

    Grattis :D

    Jävligt coolt när man får det sammanställt sådär. Vilken bloggkarriär du gjort!

    2011-01-30 @ 09:08:43
    URL: http://flickvall.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback









    Pokerstars


    Pokerstars


    Pokerstars VIP Sida


    The Crash - Norrköpings Hårdrocksförening.


    Festivalphoto.

    Metal Mansion - A social network by metalheads for metalheads.


    Rockmässan.se


    Discshop.se - DVD, Blu-ray, Film, Spel, Musik-DVD, Godis, Posters & Prylar


    inkClub - Bläckpatroner l Bläckpatroner, toner & fotopapper.









    Translate My Blog








    Thanks!! Crucified Barbara Sabaton Lions Share Decadence Twins Crew Nightrage Sister Sin Fatal Smile
    Black Barrel Smoke
    Mia Klose
    Godhate
    Jungle Rot
    The Generals

    Till Sheriilyn